Metamatrix har haft förtroendet att jobba med fackförbundet Forena, tidigare FTF, i många år. Så sent som i våras lanserade vi en ny webbplats tillsammans. I februari lanserade förbundet ett nytt namn och en helt ny visuell identitet. Självklart uppdaterades även webben för att spegla den nya profilen.

Byrån Söderhavet var Forenas partner i arbetet med den nya designen och vårt uppdrag var att implementera den på webben. För att möjliggöra en snabb process i det här projektet har Metamatrix front-end-utvecklare Calle och Sandra periodvis suttit tillsammans med designers från Söderhavet och jobbat. Vi har också haft ett tätt samarbete med Forena under hela processen — ett framgångsrecept för att kunna jobba snabbt och effektivt mot en deadline.

— Bytet av webb är det främsta ledet i att implementera Forenas namn och visuella identitet. Samarbetet med Metamatrix har fungerat väldigt bra och vi är nöjda med såväl leverans som enskilda medarbetares insatser. En sak som jag uppskattar särskilt är hur väldigt opretentiösa och lätta Metamatrix är att ha att göra med, säger Henry Cohen från Forena.

Om Forena

Forena är ett fackförbund för försäkringsbranschen. Medlemmarna finns inom alla yrkesroller på försäkringsbolag, banker som ägs av försäkringsbolag och hos försäkringsförmedlare. 

Besök Forenas webb.

Vill du veta mer om projektet? Läs ett längre case om Forenas nya webb eller kontakta Patrik Hassel så berättar han mer.