Starttid
Sluttid
Plats
Hornsbruksgatan 19

Har ni för mycket innehåll? Skjuter ni från höften när innehåll läggs ut i sociala medier? Planerar ni inför en ny webb? Eller jobbar ni enligt devisen vi-fixar-innehållet-sen? En innehållsstrategi hjälper er på vägen med alla dessa saker.

Vi har tio års erfarenhet av att bygga innehållsdrivna webbplatser och vet att den gamla klichén ”Content is king” alltid varit sann. Strategi, mål, innehåll, koncept och utvecklingsarbete måste gå hand i hand för att webbplatsen på bästa sätt ska kunna nå de uppsatta målen.

Under den här dagen går vi igenom hur ni skapar en innehållsstrategi. Vi går från ord till handling för att få ett innehåll som passar just era målgrupper.

Ur innehållet:

  • Hur kopplar jag mitt innehåll till affärs- och verksamhetsmål?
  • Hur skapar jag innehåll i olika kanaler som har värde för målgrupperna?
  • Lär dig en metod för innehållsanalys. Vilket innehåll är bra? Vilket innehåll ska jag ta bort, eller behålla?
  • Vad behöver jag veta när jag tar fram min strategi?

Mål med kursen

Målsättningen med kursen är att vi tillsammans skapar grunden för er innehållsstrategi. Stort fokus kommer att ligga på eget tankearbete för att få er kursdeltagare att arbeta praktiskt med just er innehållsstrategi under dagen. Men det kommer naturligtvis även att finnas tid för input från både kursledaren och övriga deltagare.

Två tänker bättre tillsammans! Av den här anledningen ser vi helst att minst två från varje organisation deltar på kursen. På så vis kommer ni att få ut mesta möjliga av kursdagen. Vi önskar också att ni har koll på er organisations strategi, kommunikations- eller affärsplan och / eller verksamhetsmål, värderingar etcetera eftersom det är de dokumenten och skrivningarna en innehållsstrategi tar sitt avstamp i.

Kursen är en fördjupning på seminariet Innehållsstrategi och vänder sig främst till dig som arbetar strategiskt eller taktiskt med innehåll på er webbplats.

Kursledare

Pia Flodquist är webb- och innehållsstrateg. Hon har mer än femton års erfarenhet av strategisk processledning i kommunikationsprojekt. Hon har fokus på innehållets relevans i digitala kanaler och har lett utvecklingsprojekt både som konsult och beställare. Pia är fokuserad på organisationens krav, användarnas behov och redaktörens arbete och förutsättningar. Pia är även duktig skribent och uppskattad seminarie- och kursledare på områden som webb-, mobil- och innehållsstrategi samt praktiskt inriktade kurser för redaktörer.

Sagt om kursen

"Konkret kurs där vi fick jobba utifrån vår verklighet."
"Är mycket nöjd med kursen, ett viktigt verktyg för mig framöver."
"Kursen var väldigt bra med många verktyg att ta med sig hem och jobba vidare med."
"Kursen gav mig en bra grund att stå på inför arbetet med att göra om vår webbplats."
"Det var en bra kurs, vi är jättenöjda."
"Lärde mig bra konkreta tips och fick många idéer som jag vill föra vidare i organisationen."

8,7 av 10 ger våra deltagare kursen i betyg.

Pris

4.900 kr per deltagare. Vid anmälan av två eller fler personer från samma organsiation är priset 4.500 kr per deltagare. Samtliga priser är exklusive moms.

I priset ingår lunch och fika.

Boka kursplats

Kontakta Patrik Hassel för att boka kursplats eller om du har frågor om kursen. På förfrågan kan vi också hålla kursen för enskilda företag eller organisationer.