Starttid
Sluttid
Plats
Hornsbruksgatan 19
Det finns inget mirakelmedel som automatiskt får ert innehåll att komma upp långt upp i Googles sökresultat. Det handlar istället om många redaktionella och tekniska förändringar som sammantaget förbättrat sökresultatet på Google. På en övergripande nivå kommer kursen att avhandla:

 

  • Vad är sökmotoroptimering och varför fungerar det?
  • Att välja rätt sökord och genomföra en sökordsanalys
  • Optimering av sidorna (både innehåll och teknik)
  • Uppföljning av resultat (Google Analytics)
  • Verktyg och tips

Målgrupp

Kursens målgrupper är innehållsansvariga, webbansvariga, webbredaktörer och utvecklare. Kursdeltagarna tar med egen dator för omgående kunna omsätta teori till praktik.

Sagt om kursen

"Väldigt givande och intressant dag med kunniga lärare som det märktes var genuint intresserade av ämnet! Att kursen hölls för en liten skara deltagare gjorde det också enklare för deltagarna att komma till tals."

8,8 av 10 får kursen i genomsnittsbetyg av de deltagare som gått kursen under 2017.

Kursledare

Pia Flodquist är digital strateg. Hon har fokus på innehållets relevans i digitala kanaler och har lett utvecklingsprojekt både som konsult och beställare. Pia är även duktig skribent och uppskattad seminarie- och kursledare på områden som tillgänglighet, webb-, mobil- och innehållsstrategi samt praktiskt inriktade kurser för redaktörer.
Andreas Nylin är systemutvecklare med bred kunskap och fokus på webbprogrammering och tillgängliga webbplatser. Han brinner för webbstandards som HTML, CSS, SVG och JavaScript och är även kunnig inom Microsoft.NET, MVC, C#, PHP, SQL och EPiServer. Han byggde sin första webb redan 1996.

Pris

5.900 kr exkl moms per deltagare.
OBS! För att kunna hålla utbildningen som en workshop i vissa moment tar vi maximalt emot åtta deltagare per tillfälle.

Boka kursplats

Kontakta Patrik Hasselför att boka kursplats eller om du har frågor om kursen. På förfrågan kan vi också hålla kursen för enskilda företag eller organisationer.