Under en intensiv halvdag tillsammans genererar vi idéer, mappar mot era mål och målgruppers behov, sorterar, prioriterar och sätter fokus framåt. Perfekt inför verksamhetsplaneringen för nästa år.

Ni får en prioriterad lista på förbättringar

Resultatet av workshopen är en prioriterad lista med förbättringsområden som stöttar era mål och användares behov. Den brukar innehålla allt möjligt. Sådant som ska utvecklas, designas och UX-optimeras. Eller innehåll som ska tas fram, tas bort eller förbättras. Fokus är konkreta förbättringsförslag ni kan ta tag i på en gång.

Hur funkar det?

Vi sätter ihop ett team från oss med de kompetenser som är relevanta för just era utmaningar. Det kan vara en digital strateg, UX-specialist, kommunikatör, digital analytiker eller utvecklare. Ni sätter ihop en grupp från er. Från tre till fyra personer brukar vara lagom. Förutom webbansvarig är det bra att ha med någon som jobbar med ert innehåll. Plus någon som har bra koll på era användare, till exempel kundtjänst, rådgivare, eller någon med mycket kundkontakt. Om ni vill komma vidare snabbt behöver också någon med mandat att fatta beslut vara med, om inte gruppen redan har det.

Sen kör vi! Vår metod gör att ni får ut det mesta möjliga av timmarna. Vi dokumenterar och sammanställer listan med förbättringsförslag och lågt hängande frukter till er.

Förberedelser?

Ja, för att lyckas krävs att ni har identifierat era målgrupper och har mål för er webb eller intranät. Ju mer underlag vi har om ert nuläge, desto bättre. Det kan vara webbanalys, användarundersökningar eller annat. Vi vill också att alla som deltar är engagerade och villiga att jobba intensivt under workshopen. Det blir svettigt men kul!

Kontakta oss för att boka

Vill du boka en förbättringsworkshop? Kontakta Patrik Hassel så berättar vi mer!