• Kartor: Kognitiv tillgänglighet

    Den som tolkar en karta fel riskerar att gå vilse eller fatta dåliga beslut. Här är några förslag på hur du kan göra kartor kognitivt tillgängliga.

  • Kartor: Erbjud alternativ till grafik

    Eftersom kartor kan vara svåra att tolka och eftersom de inte går att göra helt tillgängliga för den som inte ser är en stark rekommendation att komplettera dem med motsvarande information på andra format!

  • Jämförelse av nya bildformat för webben

    Visste du att bilder står för nästan hälften av datan du laddar ner när du surfar på webben? Trots det har utvecklingen när det gäller bildformat stått ganska stilla. Nu har det äntligen dykt upp några nya format som AVIF, WebP, JPEG 2000, JPEG XR och APNG. Men vad skiljer dem åt och vilket är bäst att använda?

  • SEO-analys och SEO-strategi

    SEO-analys och SEO-strategi hjälper er att lyfta ert innehåll så att era relevanta målgrupper hittar er via sökmotorerna. Du behöver ha koll på SEO om du vill få bättre ranking, det vill säga komma högre upp i sökmotorernas träfflistor - den så kallade SERP:en.